Jag har själv hamnat i det-var-bättre-förr-åldern och gör regelbundet det-var-bättre-förr-observationer. Min avsikt att att presentera dessa observationer här. Kanske kan de ge nutidsmänniskan något att tänka på?



onsdag 31 mars 2010

Svenska Dagbladet

Jag har tidigare skrivit om Svenska Dagbladet och dess problem att fakturera korrekt och leverera tidningen som avtalat. Idag har det kommit ytterligare en faktura på 179 kronor fast jag för en vecka sedan betalade en helpårsprenumeration. Jag ringer en kvart efter det att fakturan har anlänt och efter diverse vidarekopplingar får jag veta att man strukit den ur systemet så det var bara att riva den. Men vad hade hänt om jag aningslöst betalat den? Hade de spontant återbetalat beloppet? Knappast! Det verkar som om SvD:s dator har fått spader, men datorer gör inget som inte människor ber dem göra. Människor måste ge datorerna instruktioner. Men människorna på SvD kan enligt uppgift inte göra någonting. Det var bättre förr. Då kunde man tala med en levande människa som gjorde en manuell notering och så fungerade allt som överenskommet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar