Jag har själv hamnat i det-var-bättre-förr-åldern och gör regelbundet det-var-bättre-förr-observationer. Min avsikt att att presentera dessa observationer här. Kanske kan de ge nutidsmänniskan något att tänka på?



fredag 26 mars 2010

Datoriserade tjänster

Nu har jag ringt varje dag till Svenska Dagbladet för att tidningen har uteblivit. Varje dag har de lovat att den ska komma dagen därpå. Ännu har jag inte fått den. Jag frågar vad den jag talar med kommer att göra för att jag ska få tidningen i morgon och får besked om att hon ingenting kan göra. Hon säger: "Det står i systemet att du ska få tidningen i morgon." Det har det stått varje dag och ändå uteblir tidningen. I dagens datoriserade samhälle verkar människan ha abdikerat. Datorer gör det som människor ber dem göra, och har man gett fel order till datorn måste det gå att ändra detta. Antingen bryr man sig inte eller också saknar man kunskap. Det var bättre förr. Då kontaktade SvD tidningsbudet och dagen därpå kom tidningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar