Jag har själv hamnat i det-var-bättre-förr-åldern och gör regelbundet det-var-bättre-förr-observationer. Min avsikt att att presentera dessa observationer här. Kanske kan de ge nutidsmänniskan något att tänka på?



onsdag 24 mars 2010

Apoteksobservation

Mitt apotek drivs sedan någon månad av Medstop. Gamla kända varor är bortplockade och nya har tillkommit. När det gäller vanliga receptbelagda läkemedel så är skillnaden mot förr inte så stor. Men när det gäller de licensbelagda läkemedel jag har så är jag nu tvungen att ta ut dessa på samma apotek varje gång. Jag bor 4-5 månader i Roslagen varje år och måste då ta mig till Kungsholmen för att lösa ut mina recept. Tidigare kunde jag ta ut dessa läkemedel på vilket apotek som helst.

Privatiseringen är bra, säger regeringen. Tillgängligheten blir bättre när det blir konkurrens menar privatiserarna, men mitt Kungsholmsapotek har precis samma öppethållningstider som tidigare, och med tanke på att jag var jag än befinner mig i Sverige är hänvisad till detta enda apotek för att få ut mina licensbelagda läkemedel är tillgängligheten klart försämrad. Det var bättre förr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar