Jag har själv hamnat i det-var-bättre-förr-åldern och gör regelbundet det-var-bättre-förr-observationer. Min avsikt att att presentera dessa observationer här. Kanske kan de ge nutidsmänniskan något att tänka på?



tisdag 17 maj 2011

Tillfällig adressändring

I åratal har jag adressändrat post och tidningar under några sommarveckor. Det har tidigare fungerat utmärkt, men under senare år har det varit problem, allra mest i år.

Jag har tre tidningar som kommer med morgonbudet. Ingen av dessa kom som de skulle under första veckan. Andra veckan fick jag Svenska Dagbladet efter att ha ringt till såväl SvD som utdelande företag. Övriga tidningar, som kommer en respektive två gånger i veckan, har fortfarande, fyra veckor efter det datum eftersändningen skulle börja inte kommit som de ska. Jag har ringt minst fyra samtal till var och en samt till det företag som delar ut tidningarna. Dessutom har jag skickat mejl och påpekat att eftersändningen inte fungerar. Varje gång lovar de att det ska fungera, men det gör det inte. Eftersändningen går med automatik som uppenbarligen inte är automatisk och det har hittills inte fallit någon in att lyfta luren och ringa till det utdelande företaget och meddela att jag ska ha tidningen. Det var bättre förr. Då fanns det levande människor som tog personligt ansvar.

Frustrerade hälsningar
Gunilla Brattberg

1 kommentar:

  1. Den effektivitetsiver som råder i vårt samhälle är ju helt absurd. Man är dock inte lika effektiv när det gäller att hantera problem som uppstår och som drabbar oss enskilda människor. Det finns sällan någon vilja eller intresse av att hjälpa till att lösa situationer som folk har hamnat i och man anses som besvärlig när man ifrågasätter dessa ofta vansinniga system som inte passar för någon alls egentligen.
    Det är nog tänkt att vi ska anpassa oss istället för att saker anpassas till oss för att underlätta och förenkla vårt liv och vardag.

    Du har rätt Gunilla, det var bättre förr.

    SvaraRadera